شغل و حرفه های دکوراسیون داخلی و نقشه کشی ساختمان

معرفی مشاغل و کسب کار های مربوط به ساختمان و دکوراسیون داخلی در شهر شیراز و همچنین نمای ساختمان، کابینت آشپزخانه، کناف ایران و طراحی دکور داخلی

شغل و حرفه های دکوراسیون داخلی و نقشه کشی ساختمان

معرفی مشاغل و کسب کار های مربوط به ساختمان و دکوراسیون داخلی در شهر شیراز و همچنین نمای ساختمان، کابینت آشپزخانه، کناف ایران و طراحی دکور داخلی

بین کابنتی ها را چقدر میشناسید؟

آشنایی با بین کابینتی ها در طراحی آشپزخانه

بین کابینتی از جزئیات بسیار مهم آشپزخانه است که باعث ایجاد تفاوتی چشم گیر در نمای آشپزخانه می شود. توجه به این بخش و انتخاب متریال و طرح مناسب برای آن، جلوه ای منحصر به فرد به فضای آشپزخانه خواهد بخشید. در این مطلب با ما همراه باشید تا با دیوار پوش بین کابینتی و نقش آن در فضای آشپزخانه آشنا شویم.


پوشش بین کابینت و کانتر

به متریال و دیوارپوشی که برای پوشش فاصله‌ی بین کابینت ها و کانترتاپ استفاده می شود بین کابینتی یا بک اسپلش گفته می شود. در واقع، بین کابینتی یک پنل عمودی است که به عنوان دیوارپوش استفاده شده و یکی از اصلی ترین المان های سبکی در آشپزخانه به شمار می رود. پوشش بین کابینتی هم از نظر زیبایی اهمیت دارد و هم از نظر کاربردی که به همراه می آورد. این پوشش معمولا در پشت و پیرامونِ سینک و اجاق گاز نصب می شود تا از دیوار در برابر آسیب و لکه های آب و چربی محافظت کند. به همین دلیل، معمولا بک اسپلش را از گونه ای متریال با دوام و مقاوم در برابر آب و حرارت انتخاب می کنند که به آسانی قابل تمیز کردن باشد. به طور معمول برای این که درزگیری و آب بندی به بهترین شکل ممکن شود، بین کابینتی را پس از نصب کانتر تاپ بر روی دیوار نصب می کنند. در نهایت باید گفت که استفاده از بین کابینتی به آشپزخانه منحصر نشده و در فضای سرویس بهداشتی، حمام و رخت شورخانه نیز قابل استفاده است.


طرح و جنس متریال بین کابینتی

فضای بین کابینت ها باعث تاکید و توجه بیشتر به عناصر عمودی در آشپزخانه شده و امکان بروز و به نمایش گذاشتن طرح ها، رنگها، الگوها و شکل های خلاقانه و زیبای گوناگون را ممکن ساخته است. به دلیل اهمیت این فضا، در هنگام بازسازی یا تغییر دکوراسیون، تغییر طرح و متریال بین کابینتی می تواند به طرز قابل توجه ای دکور و سبک آشپزخانه را دگرگون کند.


از بین کابینتی ممکن است فقط در فضای بین کابینت و کانتر استفاده کرد، که در این صورت مجالی برای بروز جلوه های رنگی و الگوهای سبکی متفاوت فراهم می شود، یا حتی می توان آن را به عنوان پوشش سرتاسری دیوار آشپزخانه در نظر گرفت که یکپارچکی و یکدستی بیشتری القاء شود.


به طور کلی، در انتخاب جنس مناسب برای بین کابینتی باید به عوامل مختلفی از قبیل هزینه، آسانی نصب، طرح و سبک و مقاومت و نگهداری متریال مورد نظر توجه کرد. متریال های مختلفی مثل سرامیک، موزائیک، سنگ، چوب، استیل و حتی شیشه، برخی از متریال های مورد استفاده به عنوان بک اسپلش است.


تایل بین کابینت

یکی از رایج ترین و پرکاربردترین متریال ها برای فضای بین کابینت، کاشی یا تایل بین کابینتی در شیراز است. کاشی های سرامیکی به دلیل مقاومت خوب و الگوها و رنگ های مختلفی که دارند در این زمینه بسیار به کار گرفته می شود. با این حال، بنا به سلیقه و سبک، از بسیاری متریال های دیگر هم برای این بخش از آشپزخانه می توان استفاده کرد. تراورتن، مرمر، کوارتز، لمینت، استیل و .. از جمله متریال های دیگری است که در بک اسپلش آشپزخانه ها دیده می شود.



منبع: ویکی پدیا

بتن اکسپوز در طراحی نمای ساختمان چه نقشی دارد؟

نقش بتن در دکوراسیون داخلی


در بازسازی ساختمان و بازسازی منزل ، متریال هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده میشود اهمیت بالایی در  زیبایی و جذابیت خانه دارند و میتوانند عملکرد و کیفیت فضایی را در دکوراسیون داخلی منازل ایجاد کنند . برای انتخاب متریال مناسب با فضا باید ویژگی های زیادی را در نظر داشته باشیم ، از نوع کاربری فضا ، ابعاد و فرم محیط ، رنگ ها و مبلمان استفاده شده در خانه و مواردی دیگر که میتواند ما را در داشتن متریال مناسب با فضا کمک کند . متریال هایی مانند چوب ، آجر ، سنگ و کاشی و سرامیک جز متریال های معروف در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی منازل به شمار میرود .  اما یکی از متریال هایی که کمتر به حضور آن در تعمیرات ساختمان فضای داخلی منازل توجه شده ، متریال بتن است . بتن در نمای ساختمان کاربرد های بیشتری دارد اما در طراحی دکوراسیون داخلی کمتر به آن پرداخته شده است .شاید خیلی ها این نظر را دارند که بتن برای فضاهای صنعتی و ماشینی مناسب است و برای فضاهای داخلی منازل کاربرد ندارند .  اما با پیشرفت این متریال در صنعت ساختمان سازی بتن به عنوان ماده ای که هم به عنوان کفپوش و هم برای استفاده در دیوار ها جذابیت دارد ، مورد کاربرد است . کفپوش های بتنی با ظاهری آبستره ، ظاهری زیبا و ممتاز را برای منازل ایجاد کرده اند و در مقایسه با کفپوش های چوبی قیمت ارزان تری دارند و در خیلی از مواقع کیفیت بهتری از آنها را نیز دارند . به غیر از کفپوش ها ، دیوار های بتنی نیز از دیگر موارد استفاده از بتن در فضای داخلی ساختمان ها است . تنوع بافت از زبر و خشن گرفته تا نرم و لطیف این متریال باعث شده است بتوان نمونه های زیبایی از این دیوار ها را در دکوراسیون لوکس منازل ایجاد کرد . البته باید دقت داشت که استفاده از این دیوار های بتنی به تنهایی در دکوراسیون استفاده نشود بلکه در کنار متریال های دیگر یک هارمونی فضایی مناسبی را ایجاد کرد . زیرا استفاده ی بیش از حد از این متریال میتواند باعث بی روح شدن و کسل کننده شدن محیط شود .


مزیت های بتن در طراحی دکوراسیون داخلی

  • از مزیت های این متریال در دکوراسیون داخلی منزل میتوان به موارد زیر اشاره کرد .
  • ارزان بودن این متریال نسبت به متریال هایی مانند سنگ ، چوب و آجر
  • تنوع بافت این متریال که برای فضاهای متفاوت از کاربری صنعتی گرفته تا فضاهای مسکونی کاربرد دارد
  • متریالی است که هم برای طراحی در نما و هم در دکوراسیون داخلی میتوان از آن استفاده کرد.
  • این ماده را میتوان به راحتی تمیز کرد و اثرات گرد و غبار و کثیفی را با یک پارچه و تمیز کننده از بین برد .


متریال های مناسب در کنار بتن

همانطور که میدانید بتن متریال سنگینی به حساب می آید و استفاده ی زیاد و حداکثری از این متریال در فضای داخلی خانه میتواند فضایی زمخت و خسته کننده به وجود آورد . برای این که بتوانیم استفاده از بتن در طراحی داخلی منزل را به تعادل برسانیم باید از متریال های مناسب در کنار آن استفاده کنیم . یکی از این متریال ها ، چوب است . چوب به علت ماهیت گرم و طبیعی که دارد میتواند در کنار ماهیت سرد و خنثی بتن ، فضاهای مدرن و جذاب را برای منازل ایجاد کند .  هم چنین رنگ مورد استفاده برای بتن نیز اهمیت دارد . استفاده از تم های رنگی متضاد میتواند حالت بهتری برای بتن ها به وجود آورد و فضا را منحصر به فرد تر کند .  متریال مناسب دیگر در کنار بتن ، سنگ است . سنگ و بتن برای استفاده در آپارتمان ها ی بزرگ و وسیع که حضور آنها باعث سنگینی فضا نشود ، زیبایی خاصی به فضا میبخشد .همه ما می دانیم که در ساخت خانه، بتن به عنوان یکی از متریال اساسی به کار می رود ولی اگر کسی بگوید که از این متریال برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم، حتما تعجب خواهیم کرد. در حالی که طراحان دکوراسیون های مدرن و امروزی ارزش همه متریال ها را خوب می دانند و از تمام کاربری های آن ها استفاده می کنند. پس اصلا عجیب نیست که از بتن برای ایجاد تغییرات در جهت زیبایی منزل و همچنین طراحی دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم. در این مقاله وبسایت ساختمون به موارد استفاده از بتن اکسپوز در طراحی دکوراسیون داخلی شیراز  پرداخته ایم که می توانید با ایده گرفتن از آن طرح های جالب و جذابی را ایجاد کنید.


چرا از بتن در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کنیم؟

پیش از هر چیز بهتر است بدانیم که بتن هزینه کمتری نسبت به سایر متریال ها دارد و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. در شرایط اقتصادی این روز ها که هزینه ها اهمیت زیادی دارد پس مهم است که از متریالی استفاده کنیم که برای مان ارزان تر تمام شود. اگر زیاد شدن هزینه ها برای تان ناخوشایند است و به فکر کاهش آن ها هستید بهتر است به بتن به چشم خریدار نگاه کرده و فکر کنید که در کجا ها می توانید از آن استفاده کنید.

  • بتن ماده ای محکم است و در برابر سایش و خرابی مقاوت بسیار بالایی از خودش نشان می دهد. پس همین استحکام هم می تواند از ویژگی های مثبت دیگرش باشد.
  • می توانید با استفاده از بافت خشن بتن و تزییناتی که در دکوراسیون داخلی اتاق خواب، حمام و یا آشپزخانه تان دارید تضادی بسیار زیبا ایجاد کنید که توجه هر بیننده ای را به خود جلب خواهد کرد.
  • اگر رنگ بتن را در دکوراسیون داخلی خانه دوست نداشته باشید می توانید به راحتی با رنگ آمیزی ساده آن را به شکل دل خواه تان دربیاورید.
  • فقط هنگام استفاده از بتن در دکوراسیون داخلی خانه باید به این نکته توجه داشته باشید که بتن سرد است و حتما از رنگ های گرم و وسایلی با این رنگ ها زیاد استفاده کنید.



منبع: ویکی پدیا

با دکور مناسب به مطب خود حس آرامش ببخشید

دکوراسیون مطب پزشکان 

نوعی سرگرمی و کار خلاقانه است که نیاز به صرف هزینه زیادی هم ندارد. تزیین مطب دکتر به شیوه‌ای گرم، استقبال‌گر ، شیک و ماهرانه ، یک راه عالی برای ایجاد ارتباط با بیماران و خلق یک تصویر حرفه‌ای پزشکی معتبر است. هرکس تجربه انتظار در مطب دکتر را داشته باشد ، می‌داند که اتاق انتظار، مکان استرس‌زایی است. دکوراسیون مطب پزشکان با آثار هنری زیبا، عکس‌ها، رنگ‌های آرامش‌بخش و مبلمان‌های راحت، می‌تواند به بیماران کمک کند تا در حالت آرامش قرار بگیرند. اشیاء و احجام جالب و لذت‌بخش ، مانند آکواریوم و گیاهان نیز می‌توانند تسکین‌دهنده و آرامش‌بخش باشند و ذهن بیماران را از درد منحرف کنند. اگر شما مسئول دکوراسیون و چیدمان مطب پزشکان هستید یا اگر به دنبال ایده‌های خلاقانه، مؤثر و طراحی داخلی با قیمت معقول و مناسب هستید، در اینجا هفت راهنمایی فوق‌العاده و موثر به شما ارائه می‌شود که می‌تواند به شما در ایجاد یک طوفان ذهنی و فکر بکر و در نهایت، آغاز یک روند طراحی منحصر به فرد پزشکی کمک کند.به طور ایده‌آل، دکوراسیون باید انواع  آمار جمعیتی بیماران را منعکس کند؛ برای مثال، دکوراسیون داخلی مطب پزشکان اطفال باید دارای اسباب‌بازی‌های بادوام و امن، تلفن‌های همراه جالب برای بازی، جداول فعالیت ذهنی، نقاشی‌های دیواری رنگارنگ، یک مجموعه تلویزیونی با فیلم‌های کارتونی و موارد دیگری که اطفال را سرگرم می‌کند باشد. شخصی که دکوراسیون اتاق انتظار پزشکان اطفال را طراحی می‌کند، خوب است نوعی پارتیشن‌بندی برای ایجاد یک فضای خصوصی برای مادران شیرده را نیز در نظر داشته باشد


دکوراسیون و طراحی داخلی مطب

طراحی دکوراسیون مراکز درمانی را می توان از مهم ترین بخش ها در مبحث طراحی داخلی ساختمان در نظر گرفت. در این مطلب ما قصد داریم انواع ایده های کاربردی و مدرن را برای طراحی دکوراسیون مطب پزشکی در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که با الگوبرداری از این ایده ها می توانید طراحی داخلی مدرن و کاربردی را در مطب پزشکی داشته باشید.


طراحی دکوراسیون مطب پزشکی با انواع ایده های کاربردی و مدرن

دیزاین دکوراسیون داخلی مطب در شیراز علاوه بر اینکه کاری سخت و پیچیده استمی تواند جذابیت خاص خودش را داشته باشد. در طراحی داخلی مطب پزشکیچیدمان وسایل درون فضا و انتخاب رنگ دیوار ها, وسایل و طراحی نورپردازی ازاهمیت زیادی برخوردار است و علاوه بر این شما باید بتوانید در دکوراسیون مطبپزشکی تصویری از پزشکی معتبر و حرفه ای را در ذهن بیمارها ایجاد کنید.


دکوراسیون داخلی مطب پزشکی با انواع طراحی شیک و متفاوت

مطب پزشکان مکانی است که افراد با وضعیت های جسمی و روحی نامطلوببه آنجا مراجعه می کنند بنابراین مهم ترین اصل در طراحی داخلی مطب یک پزشکفراهم کردن محیطی است که بتواند به بیمار انرژی و آرامش از دست رفته اش رابازگرداند. انتخاب مبلمان و وسایل مرتبط با حرفه پزشک و همچنین چیدمان اینوسایل ضروری در فضای مطب یکی از مهم ترین نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.


بیشتر بدانید راهنمایی درباره دکوراسیون و چیدمان مطب پزشک به روش اصولی

از متاسفانه در بیشتر مطب های پزشکی در کشور توجه چندانی به مقوله طراحیداخلی و تزیین دکوراسیون مطب نمی شود که این خود بنوعی باعث افزایش استرسمراجعه کنندگان به مطب پزشک می شود. شاید هزینه زیاد دلیلی برای توجه نکردنبه این موضوع باشد اما باید بدانید که چیدمان مطب پزشک برای آنکه با خلاقیتانجام بشود نیاز و همچنین یک چاشنی از سرگرمی را همراه خود داشته باشد، نیازی به هزینه زیاد ندراد.


منبع: ویکی پدیا

دکوراسیون مغازه املاک در شیراز

طراحی و دکوراسیون دفتر مشاور املاک

 تجارت در زمینه املاک و مستغلات باعث می شود تا صاحبان املاک مشاوره علاوه بر مطالبات ملکی، در زمینه روند طراحی جدید و مناسب به روز باشند. این افراد هر گونه انتخابی که در طراحی و دکوراسیون دفتر املاک خود انجام دهند به طور مستقیم در عین حال تأثیرگذاشتن بر کارمندان، پیامی در مورد زمینه تجارت به مراجعه کنندگان انتقال دهد. همانند سایر فضاهای اداری، دفاتر مشاور املاک دارای حساسیت شغلی بالایی هستند از این رو طراحی و دکوراسیون فضای داخلی آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است و شما به عنوان طراح باید به عنوان فضای تخصصی برخورد کنید و با طراحی، چیدمان و  انتخاب رنگ مناسب بتوانید حس اعتماد را در مراجعین ایجاد کنید.


طراحی فضایی با پلان باز

همانطور که می دانید در دفاتر مشاور املاک طرفین قرار داد مدت زمان طولانی به گفتگو می پردازند. از این رو طراحی فضایی صمیمانه با پان باز برای این گونه گفتگوها و دور هم قرار گرفتن افراد مناسب می باشد.


ابعاد مختلف طراحی داخلی دفتر مشاور املاک

به طور عمده فضاهای دفاتر مشاور املاک دارای دو دسته ی کلی و جزئی می باشند که در ادامه به طور خلاصه آن ها را شرح خواهیم داد:


منظور از بعد کلی طراحی دفتر مشاور املاک در شیراز می باشد. همانطور که می دانید هنگام ورود به یک فضا اولین چیزی که در ذهن مخاطبان نقش می بندد و تأثیرگذار است، ورودی آن فضا می باشد. از این رو  طراحان و کارشناسان دکوراسیون داخلی همواره توصیه می کنند تا ورودی آن را تاحدامکان جذاب و زیبا طراحی کرده تا مشتریان را به ورود به فضا ترغیب سازد. همچنین آن ها توصیه می کنند تا همانند سایر فضای اداری مدرن تا حدامکان از قرار دادن اشیای و مبلمان اضافی بپرهیزید و فضای آرامنش بخشی را برای مشتریان ایجاد کنید.هدف از بعد جزئی توجه به بحث زیبایی شناسی و افزودن عناصر تزئینی و اکسسوری ها می باشد که در ایجاد فضای صمیمانه، آرام و جلب اعتماد مشتریان نقشی اساسی دارد.


نحوه چیدمان دفتر مشاور املاک

نحوه چیدمان دفتر مشاور املاک موضوع بسیار مهمی است که می‌تواند بر روی مشتری و روند کار کارکنان تاثیرگذار باشد. پس با کمک گرفتن از یک معمار داخلی حرفه‌ای با توجه به متراژ فضا و تعداد کارمندان بهترین نحوه چیدمان دفتر مشاور املاک را برای فضای مدنظرتان طراحی کنید


اصولی که در دکوراسیون املاک باید توجه شود

محیط کار در عن حال که باید فضایی پویا و شاداب باشد باید از نورپردازی مناسبی بهره مند باشد. پس بهتر است با استفاده از نورهای مصنوعی مناسب نور دکوراسیون داخلی مشاور املاک را تامین کنید.

نور طبیعی یکی از بهترین المان‌ها برای فضاهای کار است. اگر در مغازه مشاور املاک پنجره دارید بهتر است از حداکثر ورود نور به فضا استفاده کنید.

معجره گیاهان طبیعی را نباید در هیچ فضایی فراموش کرد. پس بهتر است در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه مشاور املاک از انواع گیاهان طبیعی استفاده کنید و فضا را زنده نگه دارید.

اگر نمی‌خواهید از گلدان‌های کوچک در مغازه مشاور املاک استفاده کنید استفاده از یک دیوار سبز می‌تواند گزینه مناسبی برای دکوراسیون داخلی مشاور املاک باشد.

استفاده از طرح‌های گرافیکی می‌تواند با یک هزینه بسیار ناچیز فضای کار شما را خلاقانه کند. پس یکی از ایده‌هایی که می‌توانید در دکوراسیون داخلی مشاور املاک از آن استفاده کنید، به کارگیری انواع طرح‌های گرافیکی است.



منبع: ویکی پدیا

در خانه خود یک اتاق بازی داشته باشید

ایده های طراحی اتاق بازی در خانه 

داشتن تفریح و سرگرمی به ویژه بازی کردن در هر سنی لازم است. شما با بازی از شر انرژی های منفی خود خلاص می شوید و در حین بازی تعامل بسیار خوبی نیز با دیگران برقرار می کنید.داشتن یک اتاق برای بازی به ویژه برای کسانیکه در خانه کودک، جوان و یا نوجوان دارند بسیار مفید است و مطمئنا بر روح و روان آن ها تاثیر گذار خواهد بود.این مساله در مورد سرگرمی با دوستان و خانواده و داشتن حالی خوش و ذهنی آرام هنگام بازی کردن است.


فضای بازی مدرن سفید رنگ

ممکن است یک اتاق بازی به همراه یک تی وی روم در شیراز  در زیر زمین به یک فضای بازی ایده آل برای فرزندان ما تبدیل شود. در کنار قفسه ای که در سمت راست تصویر مشاهده می کنید یک صندلی نارنجی رنگ وجود دارد که توانسته تضاد رنگی جالبی را ایجاد کند. در کنار این از چند صندلی آویزان دیگری نیز استفاده شده است که دکوراسیون فانتزی ای را مهیا ساخته است.


اتاق بازی الهام گرفته از خانه درختی

همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید در این فضا از خانه های درختی الهام گرفته شده است که باعث ایجاد فضایی منحصر به فرد شده است. برای این کار از یک درخت مصنوعی نیز در گوشه اتاق استفاده شده است.

خودتان بسازید

شما می توانید با کمک خلاقیت های خودتان بسازید، تخیل فرزندتان را به کار بیندازید. همانطور که در این تصویر مشاهده می کنید با ایده هایی از روش های خودتان بسیازید فضای بازی مهیج و در عین حال خلاقانه ای شکل گرفته است.

 چادر بازی در بالکن

برای آپارتمان های کوچک بهترین فضا برای بازی، تراس های خانه به شمار می رود. شما می توانید مثل این تصویر با کمک یک چادر و سایر لوازم بازی، فضای بازی و سرگرمی فوق العاده ای را برای فرزندتان فراهم آورید. توصیه می کنیم که برای این کار از یک تخته سیاه نیز استفاده کنید و مانند این تصویر آن را گوشه ای از بالکن نصب نمایید.

اتاقی با تغییر کاربری به فضای بازی

شما می توانید با تغییر کاربری اتاقی، آن را به فضای بازی تبدیل کنید. در این تصویر از کمدهای خاکستری رنگ استفاده شده است و در برخی از وسایل نیز از رنگ های متنوع استفاده شده که نتیجه ای فوق العاده برجا گذاشته است.

 فضای ذخیره سازی تزیین شده

این اتاق بازی در عین حال که بسیار زیبا و جادار است دارای نکته های دکوراسیونی بسیار زیادی نیز هست. برای مثال از یک میز و صندلی بسیار کوچک در آن استفاده شده است و نردبان طنابی جذابی نیز در پشت در قرار گرفته که زیبایی آن را چندین و چند برابر کرده است. بر روی کمدهای آن نیز با کمک خلاقیت نقاشی هایی کشیده شده است که به نوبه خود نقش بسیاری در رنگارنگ شدن ایفا کرده اند.

پناهگاه کتاب در اتاق بازی

در دکوراسیون اتاق بازی این خانه، طراحان با ایجاد یک فضای سرگرمی برای مطالعه و خیال باقی سعی کرده اند که به نتیجه مطلوبی دست یابند. دیوارهای بنفش و سقف زرد توانسته ترکیبی مناسب از رنگ ها فراهم آورد. مسئله جذاب دیگر در رابطه با این اتاق بازی آن است که در کنار پنجره فضایی برای نشستن طراحی شده است که با کتاب ها و اسباب بازی های مختلف احاطه شده است.



منبع: ویکی پدیا