شغل و حرفه های دکوراسیون داخلی و نقشه کشی ساختمان

معرفی مشاغل و کسب کار های مربوط به ساختمان و دکوراسیون داخلی در شهر شیراز و همچنین نمای ساختمان، کابینت آشپزخانه، کناف ایران و طراحی دکور داخلی

شغل و حرفه های دکوراسیون داخلی و نقشه کشی ساختمان

معرفی مشاغل و کسب کار های مربوط به ساختمان و دکوراسیون داخلی در شهر شیراز و همچنین نمای ساختمان، کابینت آشپزخانه، کناف ایران و طراحی دکور داخلی

چگونه یک صفحه FAQ مؤثر در شیراز طراحی کنیم

چگونه یک صفحه FAQ مؤثر در شیراز طراحی کنیم

صفحه پرسش‌های متداول نقطه مهمی برای ارتباط با بازدیدکنندگان سایت شما است و همچنین یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به افرادی است که از سایت شما بازدید می‌کنند یا از آن استفاده می‌کنند. یک طراحی موثر صفحه پرسش‌های متداول می‌تواند بازدیدکنندگان را به روشی طبیعی از طریق محتوای وب‌سایت شما و به سمت اهداف و نتایج نهایی که تعیین کرده‌اید، آموزش دهد، اطلاع دهد و راهنمایی کند.

در این مقاله، صفحه پرسش‌های متداول، نحوه طراحی طراحیFAQ سایت در شیراز، مزایای صفحه پرسش‌های متداول را بررسی می‌کنیم و همچنین برخی از بهترین نمونه‌ها را برای الهام بخشیدن به شما با شما به اشتراک می‌گذاریم. حالا، بیایید داخل شیرجه بزنیم.



صفحه FAQ چیست؟

صفحه پرسش‌های متداول (پرسش‌های متداول) بخش کلیدی یک پایگاه دانش است زیرا به پاسخگویی به رایج‌ترین سوالات و نگرانی‌های مشتریان اختصاص دارد. هدف طراحی صفحه پرسش و پاسخ صرفه جویی در زمان برای مشتری و کارمندان است.


این با صفحه درباره ما شما متفاوت است، جایی که شما داستان گسترده تری پشت نام تجاری خود را بیان می کنید. این بخشی است که در آن بازدیدکنندگان می توانند پاسخ سوالات خاص در مورد محصول یا عملکرد کسب و کار شما را دریافت کنند و برای ایجاد اعتماد با خریداران ضروری است. کسب‌وکارهای مختلف باید عناصر مختلفی را در طراحی صفحه پرسش‌های متداول خود بگنجانند. برای کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک، FAQ در شیراز عمدتاً قوانین و سیاست‌های شرکت را در مورد تغییرات سفارش، پرداخت‌ها، حمل و نقل، بازگرداندن و بازپرداخت پوشش می‌دهد. برای مشاغل SaaS مانند Mockplus، طراحی صفحه پرسش‌های متداول عمدتاً برای راهنمایی مشتریان در نصب، استفاده از محصول و عیب‌یابی مشکلات رایج است.

به طور خلاصه، یک صفحه پرسش‌های متداول مؤثر اولین نقطه تماس مشتریانی است که به دنبال پاسخ هستند قبل از اینکه مستقیماً سؤالات خود را با شما در میان بگذارند.


چگونه یک صفحه FAQ موثر در شیراز طراحی کنیم

طراحی صفحه پرسش‌های متداول برای تجربه کاربری آسان برای مشتری بسیار مهم است. دنبال کردن مراحل زیر می تواند به شما در طراحی یک روش موثر کمک کند و تیم موفقیت مشتری شما از شما تشکر خواهد کرد.


1. رایج ترین سؤالات را مشخص کنید

اگر می‌خواهید واقعاً نیازهای مشتریان خود را برآورده کنید، باید متداول‌ترین سؤالاتی را که آنها در مورد محصولات، خدمات و برند شما در کل دارند، بشناسید. این سؤالات را می توان از منابع مختلفی مانند فرم بازخورد وب سایت شما، نظرسنجی های مشتریان، داده های جستجوی سایت، ایمیل ها، بلیط های پشتیبانی، نظرات در صفحات رسانه های اجتماعی شما، بررسی محصول برای موارد شما و همچنین طراحی صفحه سؤالات متداول رقبا پیدا کرد. جمع‌آوری همه سؤال‌ها و سپس پی بردن به FAQ  ممکن است کمی طول بکشد، اما اطمینان از مرتبط بودن FAQ  با مخاطبان هدف شما و مطابقت با نگرانی‌های واقعی آنها، می‌تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد.



2. به مشتریان خود پاسخ های واضح بدهید

هنگام نوشتن پاسخ برای FAQ ، باید مطمئن شوید که همه پاسخ ها باید صرفاً بر ارائه اطلاعات مورد نیاز کاربران متمرکز شوند. هیچ جزئیات اضافی یا غیر ضروری که ممکن است توجه خواننده را منحرف کند، ارائه نکنید. به یاد داشته باشید که پاسخ ها را کوتاه و واضح نگه دارید، زیرا هر چه مطالب طولانی تر باشد، علاقه مند کردن کاربران به خواندن آن سخت تر است. هنگامی که با سؤالاتی روبرو می شوید که نیاز به پاسخ طولانی دارند، می توانید فقط اصول اولیه را پوشش دهید یا فقط آن را به مقاله پایگاه دانش خود یا یک پست وبلاگ که اطلاعات دقیق تری ارائه می دهد پیوند دهید.

3. ساختاری منظم بسازید

با در دست داشتن تمام این FAQ ، اکنون زمان طبقه بندی آنها است. به طور کلی، این سؤالات را می توان در «اطلاعات عمومی»، «استفاده از محصول»، «مدیریت حساب»، «عیب یابی»، «امنیت»، «صورتحساب» و غیره دسته بندی کرد. اما اینکه صفحه پرسش‌های متداول شما چگونه به نظر می‌رسد بستگی به این دارد که شرکت شما چه چیزی می‌فروشد و تعداد محصولاتی که ارائه می‌دهید. آنچه برای کسب و کار یا شرکت شما بهترین است، بر اساس نیازهای مشتریان شما و میزان آسان عیب یابی محصولات شما متفاوت است.



4. از ابزار مناسب برای طراحی صفحه FAQ خود استفاده کنید

مرحله بعدی طراحی صفحه FAQ در شیراز شما است. ما چند نمونه برای به اشتراک گذاشتن با شما داریم تا در بخش بعدی این پست الهام بگیرید. اما، اگر ابزار طراحی مناسب را برای انجام آن انتخاب کنید، تلاش ها و حجم کاری شما ذخیره می شود. برای تیم ما، ما اغلب از Mockplus استفاده می کنیم، این یک ابزار طراحی مبتنی بر وب برای تیم های طراحی برای طراحی، همکاری و انتقال است. تعداد زیادی مولفه و نماد برای صرفه جویی در حجم کار طراحی شما ارائه می دهد. پس از اتمام طراحی خود، می توانید نظرات یا بازخوردهای بلادرنگ را از اعضای تیم یا سهامداران خود دریافت کنید و سپس طرح خود را به روز کنید و به توسعه دهندگان تحویل دهید، همه اینها را می توان در این پلتفرم مبتنی بر وب Mockplus انجام داد.

5. صفحه FAQ خود را منتشر و نظارت کنید

اکنون زمان آن است که صفحه پرسش و پاسخ خود را پس از آماده شدن منتشر کنید. می‌توانید پیوند صفحه پرسش‌های متداول خود را در نوار ناوبری اصلی وب‌سایت خود قرار دهید، زیرا در آنجا مشتریان می‌توانند به راحتی و در صورت نیاز به کمک مستقیماً به صفحه مراجعه کنند. پس از انتشار صفحه سؤالات متداول خود، باید زمانی را برای بازدید مجدد از داده های مشتری که در ابتدا برای ایجاد صفحه FAQ در شیراز خود استفاده کرده اید، اختصاص دهید. دسته بندی سؤالات را بررسی کنید، سعی کنید دریابید که آیا تفاوت هایی بین اکنون و قبل وجود دارد یا خیر و چگونه بر تجربه مشتریان شما تأثیر می گذارد، اگر این نوع تغییرات مثبت را مشاهده می کنید، پس می دانید که صفحه سؤالات متداول مؤثری دارید.


6. محتوای FAQ خود را به روز نگه دارید

یک صفحهFAQ در شیراز قدیمی می تواند برای مشتریان خسته کننده تر از نداشتن سؤال متداول باشد. بنابراین، شما باید به طور منظم طراحی صفحه FAQ در شیراز را اصلاح و به روز کنید تا اطمینان حاصل کنید که محتوا برای مشتریان و مشتریان احتمالی مرتبط و مفید باقی می ماند. از آنجایی که کسب و کار شما در حال تغییر است و مشتریان با سؤالات جدیدی در مورد محصول یا عملکرد کسب و کار شما مواجه می شوند، بدون شک باید هر سه ماه یکبار صفحه را بررسی کنید، بنابراین ارزیابی کنید که آیا نیاز به ایجاد تغییرات در صفحه سؤالات متداول خود دارید یا پاسخ ها را بازنویسی کنید. واضح تر است

چند نمونه از بهترین نمونه صفحات FAQ موثر

1. لیفت

این یک نمونه عالی از صفحه FAQ سایت در شیراز با نوار جستجو برای ناوبری آسان است. نوار جستجو اولین چیزی است که کاربران در مرکز راهنمایی Lyft می بینند و به روشن شدن متداول ترین سوالات مربوط به هزینه ها و هزینه ها کمک می کند.


2. مک دونالد انگلستان

طراحی صفحه طراحیFAQ سایت در شیراز مک دونالد انگلستان از نظر زیبایی شناسی بسیار دلپذیر است. لوگوی خود را در این صفحه گنجانده است و همچنین گزینه‌های متعددی را برای یافتن پاسخ سؤالات به مشتریان در صورت اسکرول کردن به پایین ارائه می‌کند. مشتریان می‌توانند سؤال خود را جستجو کنند، پاسخ‌ها را بر اساس یک یا چند موضوع فیلتر کنند، یا به سادگی در تمام سؤالات متداول فهرست‌شده در صفحه به پایین پیمایش کنند.


3. دنیای والت دیزنی


این صفحه شامل چندین عنصر دیزنی برای تقویت برند خود است و بسیار دیزنی است...بدون اینکه خیلی دیزنی باشد. همه این پرسش‌های متداول به برند خود وفادار می‌مانند و در عین حال دارای یک نوار جستجو و صفحات جداگانه در هر درخواست هستند.


4. واربی پارکر

این طراحی صفحه پرسش‌های متداول برای یکی از بزرگترین داستان‌های موفقیت تجارت الکترونیک است. اگر مشتریان شروع به کاوش در پایین صفحه کنند، خواهند دید که این صفحه در پیوند بین صفحات دیگر در وب سایت آنها بسیار خوب عمل می کند، که به نوبه خود سئوی وب سایت را بهبود می بخشد.



5. پرورش پذیر

طراحی صفحه سؤالات متداول Aritable به جای استفاده از تعداد زیادی متن، بر جنبه بصری آن تأکید می کند. بخش‌های مختلف سؤالات با نمادهایی برای راهنماها، وبینارها، حساب، صورت‌حساب و موارد دیگر مسدود شده‌اند. اگر اطلاعات زیادی برای بازدیدکنندگان سایت خود دارید، این نوع طرح بندی را انتخاب می کنید که به بهبود تجربه کلی کاربر کمک می کند.


6. Etsy

این یک نمونه طراحی صفحه  FAQ فوق العاده است که دارای دو دسته کاربری مجزا است: خریداران و فروشندگان. طراح این وب سایت صفحه را به این دو دسته تقسیم کرده است تا مشتریان بتوانند راحت تر انتخاب کنند که در چه سمتی سوال دارند و سریعتر پاسخ های مورد نیاز را دریافت کنند.


7. فضای سر

این یک مثال برای یک برنامه مدیتیشن، Headspace است که هدف آن کاهش استرس و تقویت آرامش است. این صفحه با یک نوار جستجو طراحی شده است، قبل از اینکه طراحیFAQ سایت در شیراز را به طور منظم در 12 گروه برای طراحی ساده و ذن طبقه بندی کند. این صفحه همچنین از زبان برند پیروی می کند که حس تداوم را برای مشتریان به ارمغان می آورد.


چگونه در شیراز یک سرورگیمینگ در خانه بسازیم؟؟؟

چگونه در شیراز یک سرورگیمینگ  در خانه بسازیم

میزبانی سرور اختصاصی بازی خود یک تجربه بازی قابل تنظیم بر خلاف سایر موارد را برای شما فراهم می کند.

در کنار ارائه ثبات و قابلیت اطمینان پیشرفته برای بازی‌های چندنفره آنلاین با حافظه فشرده، میزبانی طراحی سرور گیمینگ  اختصاصی خود به شما این امکان را می‌دهد تا همه جنبه‌های گیم‌پلی را کنترل کنید - از جمله ایجاد تنظیمات بازی و انتخاب بازیکنانی که می‌توانند به سرور شما متصل شوند.

مهم نیست که در حال بازی Minecraft، Counter-Strike: Global Offensive یا Rust هستید، اجرای سرور اختصاصی بازی خود به شما امکان دسترسی به حافظه، قدرت پردازش، پهنای باند و قابلیت های ذخیره سازی بیشتری را نسبت به هر مدل میزبانی دیگر می دهد و همچنین به مدیریت نظارت سطح بر کل پلتفرم بازی شما.

علاقه مند به یادگیری نحوه ساخت سرور بازی برای بازی خود یا برای بازی ای هستید که می توانید با دوستان خود بازی کنید؟ این راهنما اینجاست تا آن را برای شما تجزیه کند.



چرا باید سرور اختصاصی بازی خود را در شیراز میزبانی کنید.

مزایا و معایب ساخت سرور شخصی

سخت افزار مورد نیاز برای ساخت سرور خانگی

چگونه یک سرور بازی برای بازی های استیم و غیر استیم راه اندازی کنیم.

نکات کلی سرور اختصاصی بازی.

چرا سرور اختصاصی خود را میزبانی کنید؟

بازی‌های چندنفره آنلاین عمومی از میزبانی مشتری-سرور یا میزبانی همتا به همتا (P2P) استفاده می‌کنند. متأسفانه، هر دو مدل هاست دارای اشکالاتی هستند، از جمله تنظیمات غیرقابل تنظیم بازی یا مقابله با تاخیر در بازی.


مدل میزبانی مشتری-سرور: در مدل سرویس گیرنده-سرور، میزبان اصلی (مانند ناشران بازی بزرگتر) سرورهای بازی را کنترل می کند. این بدان معنی است که میزبان اصلی مستقیماً ارتباطات فردی را برای همه بازیکنان مدیریت می کند و بازیکنان تکی کنترلی بر تمام جنبه های پیکربندی بازی ندارند. این مدل برای بسیاری از گیمرهای آنلاین تفریحی کار می کند، اما به گیمرهای مشتاق اجازه نمی دهد تا تجربه بازی خود را در سطح مشخصی کنترل کنند. همچنین در صورت بروز مشکل، بازیکنان را در اختیار سرورهای میزبان اصلی قرار می دهد.

مدل میزبانی P2P: در مدل P2P، بازیکنی که بازی را شروع کرده یا کمترین تأخیر را دارد به عنوان میزبان برای سایر بازیکنان انتخاب می شود. این بدان معناست که رایانه بازیکن میزبان باید قدرت پردازش، پهنای باند، ظرفیت ذخیره سازی و یک اتصال اینترنتی قوی برای حفظ همگام سازی و فعالیت های همه بازیکنان در بازی داشته باشد. اگر هاست اختصاص داده شده توسط بازیکن دستگاه ناکافی یا اتصال اینترنت ناقص داشته باشد، همه بازیکنان در بازی با تاخیر، اشکال یا بدتر از آن، کل بازی از کار می‌افتد.

با این حال، با ایجاد سرور اختصاصی خود برای بازی، به یک سرور خصوصی (سروری که منابع مشابهی با سایر وب‌سایت‌ها یا برنامه‌ها به اشتراک نمی‌گذارد) دسترسی پیدا می‌کنید که کنترل نهایی را بر پیکربندی بازی با عملکرد و ثبات اتصال بیشتر به شما ارائه می‌دهد.




مزایای ساخت سرور اختصاصی خود

ساخت سرور بازی اختصاصی شما مزایای زیادی دارد، از جمله:

به دست آوردن کنترل کامل بر تجربه بازی خود.

انتخاب تجهیزات و مشخصات سخت افزاری خود

ارائه عملکرد بهتر گیم پلی، قابلیت اطمینان و ثبات.

پروتکل های امنیتی قوی خود را ایجاد کنید.

معایب ساخت سرور اختصاصی خود در شیراز

در حالی که ساخت سرور بازی اختصاصی شما مزایای زیادی دارد، قبل از ایجاد یک سرور باید چند معایب را در نظر بگیرید. این سرورها نیاز دارند:

خرید و نگهداری تجهیزات گران قیمت، سخت افزار، نرم افزار و اتصال به اینترنت پرسرعت.

کار از طریق یک فرآیند راه اندازی و مدیریت سرور بسیار فنی.

مانیتورینگ روزانه سرور

مدیریت زیرساخت های امنیت سایبری خود، مانند حفاظت از سرویس انکار توزیع شده (DDoS).

پرداخت قبوض انرژی بالاتر

نگهداری مداوم از تنظیمات شبکه مانند باز کردن پورت های صحیح، تنظیم قوانین فایروال و موارد دیگر.

برای ساخت سرور بازی در شیراز به چه چیزهایی نیاز دارید؟

اگر می‌خواهید به جای پرداخت هزینه برای میزبانی سرور اختصاصی ممتاز، مسیر DIY را انتخاب کنید، می‌توانید از نظر فنی از یک رایانه شخصی قدیمی که در حال حاضر دارید استفاده کنید (اگرچه قطعاً باید بیشتر اجزا را ارتقا دهید)، یا می‌توانید قطعات را از ابتدا خریداری کنید تا بسازید. یک سرور بازی به طور کلی، یک سرور بازی به تمام اجزایی که یک کامپیوتر بازی انجام می دهد، به غیر از کارت گرافیک نیاز دارد. این شامل:

کیس کامپیوتر.

مادربرد.

واحد پردازش مرکزی (CPU).

حافظه با دسترسی تصادفی (RAM).

هارد دیسک.

سیستم عامل (OS).




برای اکثر آخرین بازی های چند نفره آنلاین 32 نفره، حداقل به مشخصات زیر نیاز دارید:

کیس مخصوص بازی با فن های خنک کننده داخلی.

مادربرد سرور.

CPU با حداقل سرعت کلاک 2.5 گیگاهرتز.

8 گیگابایت رم (16 گیگابایت یا بیشتر بهینه است).

1 ترابایت درایو حالت جامد (SSD) با سرعت خواندن و نوشتن بالا.

سیستم عامل ویندوز یا لینوکس 64 بیتی (بسته به سازگاری بازی).

اگر بتوانید از یک رایانه شخصی جداگانه برای سرور اختصاصی بازی خود استفاده کنید، می توانید منابع را در رایانه بازی واقعی خود آزاد کنید. این امر ثبات و قابلیت اطمینان بیشتری را برای هر دو تضمین می کند.


توجه: هر چه بخواهید بازیکنان بیشتری در سرور اختصاصی بازی خود داشته باشید، فشار بیشتری بر سخت افزار شما وارد می شود. اگر قصد دارید بیش از 32 بازیکن در هر بازی داشته باشید، احتمالاً باید اجزای قدرتمندتری را نسبت به موارد ذکر شده در بالا انتخاب کنید. حتماً نیازهای سرور خاص بازی خود را بررسی کنید. حتی فراتر از عملکرد، یک سرور اختصاصی مدیریت شده از یک ارائه‌دهنده معتبر، تعمیر و نگهداری مداوم، وصله‌های روتین را انجام می‌دهد و راه‌حل‌های قوی برای حفظ امنیت سرور بازی در شیراز شما دارد. اما این تنها یک نقطه دردناک است که با مدیریت و ایجاد یک سرور بازی با آن مواجه خواهید شد.

نحوه راه اندازی یک سرور بازی با استیم در شیراز

Steam دارای یک فرآیند یکپارچه و متمرکز برای راه اندازی سرور اختصاصی بازی است. قبل از شروع، مطمئن شوید که بازی مورد نظر برای میزبانی در لیست سرورهای اختصاصی Steam قرار دارد. این لیست به شما می گوید که آیا می توانید نرم افزار مورد نیاز را از SteamCMD (نسخه ای که فقط خط فرمان Steam دارد) تهیه کنید یا از Steam Client. علاوه بر این، این منبع همچنین اطلاعاتی مانند:


اگر بازی اجازه ورود ناشناس را می دهد یا اگر برای دسترسی به نرم افزار سرور اختصاصی باید آن را خریداری کنید.

دستورالعمل های گام به گام برای راه اندازی سرور اختصاصی در شیراز برای برخی از بازی های محبوب.

چگونه یک سرور اختصاصی بازی راه اندازی کنیم

از اولین روزهای بازی های رایانه شخصی، سرور خصوصی یا اختصاصی بازی یکی از امتیازات برتر بازی رایانه شخصی نسبت به سایر پلتفرم ها بوده است. به‌جای تکیه بر سرویس‌های چندنفره بالقوه ناچیز توسعه‌دهنده یا ناشر، راه‌اندازی سرور اختصاصی خود برای بازی‌های سازگار به شما امکان می‌دهد تا سطحی از ثبات، سفارشی‌سازی و کنترلی را که ممکن است همیشه با سرورهای خارجی دریافت نکنید، به شما ارائه دهد.

چه به دنبال بازی با عناوینی مانند Counter-Strike: Global Offensive*، ARK: Survival Evolved* و Team Fortress 2* باشید، یا تجربه‌های ساده‌تری مانند Minecraft*، اجرای سرور بازی خود راهی عالی برای کنترل بیشتر است. در جایی که شما و دوستانتان بازی می کنید. به علاوه، همچنان می‌توانید TeamSpeak*، Mumble* یا سایر سرویس‌های VoIP خود را روی سرور خصوصی خود میزبانی کنید، همه اینها در پارامترهایی که تعریف می‌کنید.

چرا سرور اختصاصی خود را میزبانی کنید؟

چند نفره عمومی از سرورهای مشتری یا میزبانی همتا به همتا (P2P) استفاده می کند که هر دو دارای کاستی هایی هستند. سرورهای کلاینت توسط میزبان اصلی (معمولاً ناشر بازی یا سازنده کنسول) اجرا می شود که اتصالات بسیاری از بازیکنان را مدیریت می کند. این پیکربندی سرور برای اکثر افراد کار می کند، اما معایبی مانند عدم سفارشی سازی وجود دارد.

میزبانی P2P یکی دیگر از گزینه های محبوب برای بازی های چند نفره مدرن است. P2P به یک بازیکن اجازه می دهد تا به صورت پویا به عنوان یک میزبان عمل کند که اتصال بازیکنان دیگر را تسهیل می کند. با این تنظیمات، شما به ارتباط هر کسی که به عنوان میزبان انتخاب می شود متکی هستید، بنابراین اتصال ضعیف میزبان به معنای تجربه ضعیف برای همه است.


اما با یک سرور اختصاصی بازی برای بازی های سازگار، می توانید بازی های چند نفره مورد علاقه خود را با محدودیت های کمتری در عملکرد و ثبات بازی کنید. شما می توانید بازی را به همان شکلی که می خواهید تجربه کنید، با تاخیر کمتر و اتصالات قطع شده کمتر.

نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که، مگر اینکه سرعت آپلود و دانلود بالایی داشته باشید، کاربرانی که از طریق اینترنت به سرور شما متصل می شوند ممکن است با مشکلات اتصال و تاخیر مواجه شوند. (اگر در حال راه اندازی یک شبکه محلی (LAN) هستید که فقط توسط دوستان در همان شبکه استفاده می شود، لازم نیست نگران این موضوع باشید.)



سخت افزار برای سرور شما در شیراز

یک سرور اختصاصی نیز یک راه عالی برای به دست آوردن مسافت پیموده شده از یک رایانه قدیمی است. استفاده از یک کامپیوتر مجزا برای سرور بازی، منابع سیستم شما را آزاد می کند و به اطمینان از ثبات بیشتر برای کامپیوتر بازی و سرور شما کمک می کند.

در اینجا برخی از الزامات سخت افزار سرور اختصاصی وجود دارد که به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که می توانید آخرین بازی ها را میزبانی کنید. این مشخصات باید پایه مناسبی برای اکثر بازی‌های چندنفره ۳۲ نفره باشد، اما ممکن است برای بازی‌هایی با ۶۴ بازیکن یا بیشتر به قدرت بیشتری نیاز داشته باشید. به خاطر داشته باشید: هرچه تعداد بازیکنان روی سرور شما بیشتر باشد، فشار بیشتری بر سخت افزار شما وارد می شود.


سیستم عامل ویندوز* 64 بیتی (یا لینوکس*، با بازی های سازگار)

درایو حالت جامد (SSD) بهتر است سرور را روی یک هارد دیسک مکانیکی اجرا نکنید - اقدامات خواندن و نوشتن مداوم و سرعت پایین‌تر می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود.

حداقل 8 گیگابایت رم که 16 یا بیشتر بهینه است

CPU چهار هسته ای Intel®، حداقل سرعت کلاک 2.5 گیگاهرتز

راه اندازی سرور اختصاصی با Steam*

بسیاری از رایج‌ترین بازی‌های رایانه شخصی از Steam* برای معماری چندنفره خود استفاده می‌کنند، که راهی راحت و متمرکز برای راه‌اندازی یک سرور بازی اختصاصی ارائه می‌دهد.

قبل از شروع، باید لیست سرورهای اختصاصی را در ویکی توسعه‌دهنده Steam* بررسی کنید تا مطمئن شوید که بازی مورد نظر برای میزبانی پشتیبانی می‌شود. (نگران نباشید، تقریباً همه بازی‌های بزرگ غیر دریچه*، مانند Killing Floor 2*، سری Arma*، Rust*، ARK* و DayZ* در آن لیست هستند.) در ویکی بالا، شما همچنین پیوندهای مفیدی به دستورالعمل‌های راه‌اندازی گام به گام برای برخی از محبوب‌ترین عناوین پیدا خواهید کرد.


ویکی همچنین به شما اطلاع می‌دهد که آیا می‌توانید با استفاده از Steam* Client یک سرور اختصاصی برای بازی خود راه‌اندازی کنید یا با SteamCMD*، یک نسخه خط فرمان از Steam* که می‌توانید به صورت رایگان دانلود کنید.

اگر می‌خواهید اتصالات را از طریق اینترنت فعال کنید، احتمالاً باید تغییراتی در تنظیمات شبکه/روتر خود ایجاد کنید. این مقاله راهنمای Steam* دستورالعمل های جامعی در مورد نحوه پیکربندی روتر یا شبکه خانگی خود دارد، زیرا تنظیمات بهینه بسته به تنظیمات خاص شما متفاوت است.

SteamCMD*

برای افرادی که با رابط خط فرمان راحت کار می کنند، SteamCMD* به شما این امکان را می دهد که سرور اختصاصی خود را بدون نیاز به نصب کلاینت کامل Steam* روی سرور خود نصب و راه اندازی کنید. برای استفاده از SteamCMD*، باید شماره شناسه برنامه Steam* بازی خود را بدانید.

اگر این مسیر را انتخاب می کنید، ابزار SteamCMD*-GUI یک راه حل ساده برای راه اندازی سرور اختصاصی شما است. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا سرورهایی را برای اکثر بازی‌های سازگار با Steam*، از جمله سرورهای Source برای عناوین قدیمی راه‌اندازی و اجرا کنید. همچنین بسیار فشرده تر از نصب کامل Steam* است.

SteamCMD*-GUI نسبتاً ساده است، بنابراین راه‌اندازی سرور اختصاصی بازی برای کسانی که نمی‌خواهند کلاینت Steam* را بارگیری کنند، ترجیح داده می‌شود.




راه اندازی یک سرور اختصاصی برای بازی های غیر Steam*

هر بازی از Steam* به عنوان مبنایی برای سرور اختصاصی استفاده نمی کند. محبوب‌ترین نمونه بازی‌هایی که از نرم‌افزار سرور خود استفاده می‌کنند، Minecraft* است، اما بازی‌های دیگری مانند Warframe* نیز فرآیند راه‌اندازی منحصربه‌فردی دارند.

Minecraft* سرور خصوصی

Minecraft* از نرم‌افزار میزبانی اختصاصی استفاده می‌کند، بنابراین برای ایجاد یک سرور اختصاصی بازی روی سخت‌افزار خود، باید مسیری متفاوت از Steam* را انتخاب کنید. در صفحه پیوند داده شده، گزینه نصب نرم افزار سرور برای هر دو نسخه Java* و Windows* 10 Minecraft* را خواهید داشت. بازی متقاطع بین این دو پشتیبانی نمی‌شود، بنابراین مطمئن شوید که نسخه صحیح را نصب کرده‌اید.

هنگامی که برنامه سرور نرم افزار مناسب را دانلود و اجرا کردید، در هر کجا که آن را اجرا می کنید، پوشه های فایل برای سرور شما ایجاد می کند. حتماً در یک پوشه جداگانه "Minecraft* Server" نصب کنید تا همه چیز خوب و منظم باشد.

از آنجا، شما فقط باید تغییرات سریعی را در دو فایل متنی ایجاد کنید، و شما آماده هستید. برای دستورالعمل های گام به گام، ویکی غیررسمی Minecraft* در Gamepedia* یک آموزش خوب برای راه اندازی اولین سرور خصوصی شما دارد.

راه اندازی ساده سرور

راه اندازی یک سرور بازی در شیراز اختصاصی بسیار سریعتر و آسانتر از سالهای اولیه بازی رایانه شخصی است. با حجم کمی کار، شما و دوستانتان می‌توانید از یک تجربه بی‌نظیر با عناوین چندنفره مورد علاقه خود لذت ببرید.

نحوه ساخت یک ربات مبادله ارز دیجیتال در شیراز –بایننس DCA Bot

نحوه ساخت یک ربات مبادله ارز دیجیتال در شیراز –بایننس DCA Bot

ربات بایننس تریدینگ در شیراز چیست؟

ربات بایننس تریدینگ یک برنامه کامپیوتری است که معاملات ربات ارزهای دیجیتال در شیراز را در صرافی بایننس به صورت خودکار انجام می دهد. این کار را با اجرای دستورات بر اساس مجموعه ای از قوانین برنامه ریزی شده انجام می دهد. این به شما کمک می کند تا در حالی که ربات شما از تجارت کریپتو مراقبت می کند، روی فعالیت های دیگر تمرکز کنید.

در این مقاله قصد داریم برخی از مفاهیم توضیح داده شده در مقالات قبلی را بسازیم، که برای کمک به شما در درک نحوه ساخت ربات معاملاتی رمزنگاری در پایتون از ابتدا طراحی شده است. این سری از مقالات همچنین باید به عنوان یک دوره عملی برای یادگیری پایتون عمل کند، زیرا شما مفاهیم اصلی مورد نیاز در برنامه نویسی را انتخاب خواهید کرد.

بنابراین، اگر در طول این مقاله، احساس می‌کنید که مفاهیم اولیه‌تری ندارید، پس سایر مقالات این مجموعه را بررسی کنید: چگونه یک ربات معاملاتی رمزنگاری را از ابتدا بسازیم. این شامل پایه اصلی نحوه نصب پایتون، پیپ و یک IDE بر روی دستگاه شما و همچنین نحوه تولید کلیدهای API بایننس است. اگر در برنامه نویسی کاملاً تازه کار هستید، اینجاست که می خواهید شروع کنید.



ربات معاملاتی کریپتو چیست؟

ربات معاملاتی یا الگوریتم معاملاتی اساساً نرم افزاری است کهطراحی ربات ارز دیجیتال  را به صورت خودکار از طرف شما معامله می کند. در زیر سرپوش، تعدادی دستورالعمل یا قوانین وجود دارد که به برنامه می‌گوید چگونه رفتار کند: چه زمانی بخرد، چه زمانی بفروشد، چه زمانی نگه دارد و غیره. حداقل - آن را خودکار کنید.

بنابراین بیایید با ساخت ربات DCA بسیار ساده شروع کنیم که به طور خودکار یک بار در هفته برای ما در Binance DCA می کند.




ساخت یک ربات معاملاتی ارز دیجیتال DCA از ابتدا در شیراز

بیایید با نصب کتابخانه های پایتون صحیح با استفاده از pip شروع کنیم:

حالا IDE خود را باز کنید و یک فایل پایتون جدید ایجاد کنید. ما کتابخانه های فوق را به فایل خود وارد می کنیم و متغیرها را برای کلید و راز API خود تعریف می کنیم، مانند:

کار بعدی که می خواهیم انجام دهیم این است که یک تابع ساده ایجاد کنیم که 0.0014 بیت کوین را خریداری می کند:

حالا بیایید یک تابع اصلی اضافه کنیم که تابع بالا را در یک حلقه فراخوانی می کند، اما با یک هفته تاخیر بین هر حلقه، به طوری که می توانیم هفته ای یک بار DCA را انجام دهیم.

اگر این اسکریپت را اجرا کنیم، 0.0014 بیت کوین را در یک بار راه اندازی و سپس هر هفته از آن لحظه خریداری می کند. بنابراین از نظر فنی، کار ما در اینجا انجام شده است.

اما در صورتی که بخواهیم در آینده این برنامه را بزرگتر کنیم و منطق پیچیده تری به آن اضافه کنیم، برخی بهبودهای کیفیت زندگی وجود دارد که می توانیم در اسکریپت ایجاد کنیم.

بنابراین بیایید از شر تمام مقادیر کدگذاری شده خلاص شویم و آنها را با متغیرها جایگزین کنیم. آنچه در نهایت به دست می آوریم موارد زیر است:

توجه داشته باشید که چگونه در خطوط 14-18 متغیرهای سکه، کمیت، جفت شدن و فرکانس را اضافه کرده ایم. اکنون چون این مقادیر را به عنوان متغیر ذخیره می کنیم، تنها کاری که باید انجام دهیم این است که با آن گزینه های پیکربندی بازی کنیم تا به طور کامل رفتار اسکریپت خود را تغییر دهیم. با تغییر سکه به "ETH" به جای BTC، DCA ETH و تغییر جفت، ربات ارز دیجیتال پایه را تغییر می دهد.



قوانین تجارت ربات ها در بایننس در شیراز چیست؟

اگر به دنبال تجارت ربات ها در بایننس هستید، باید قوانین بایننس را رعایت کنید. این قوانین استفاده از هر رباتی را که از هر الگوریتم یا مکانیزم تجاری دیگر سوء استفاده می کند، ممنوع می کند.

در اینجا چند قانون مهم برای ربات های معاملاتی در بایننس آورده شده است:

هر رباتی که درگیر "هرزنامه" یا ارسال مداوم تعداد زیادی سفارش بدون توجه به شرایط بازار باشد، ممنوع خواهد شد.

بایننس همچنین استفاده از ربات ها را برای دستکاری بازار یا دستکاری قیمت ممنوع کرده است. این شامل استفاده از ربات ها برای خرید و فروش سکه به گونه ای است که از دفترچه سفارش یا عرضه و تقاضای یک سکه سوء استفاده می کند.

ربات ها همچنین مجاز به استفاده از حساب ها یا هویت های جعلی برای انجام فعالیت های غیرقانونی نیستند.

بنابراین، در صورت نقض هر یک از این قوانین، ممکن است حساب شما به حالت تعلیق درآید یا بسته شود. بنابراین، مهم است که قوانین Binance را به دقت دنبال کنید تا از هرگونه مجازات جلوگیری کنید.

 

چگونه یک ربات معاملاتی قابل اعتماد برای بایننس در شیراز پیدا کنم؟

هنگام انتخاب ربات ارز دیجیتال Binance مناسب در شیراز باید به چند نکته توجه کنید.

یکی از این موارد بک تست است. شما باید همیشه مطمئن شوید که می‌توانید استراتژی معاملاتی خود را قبل از اینکه راه‌اندازی شود، بک تست کنید.

شما نیاز به دسترسی به داده های تاریخی قیمت گذاری کریپتو دارید، که می توانید با بایننس به دست آورید.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که آیا شما یک راه حل خود میزبانی می خواهید یا یک راه حل مبتنی بر ابر.

یک راه حل خود میزبان در مورد امنیت خوب است، اما برای افرادی که منابع دارند مناسب تر است.

اگر می‌خواهید بهترین تجربه را داشته باشید، توصیه می‌کنیم به سراغ گزینه‌های مبتنی بر ابر بروید.



افکار نهایی

همانطور که می بینید، تعداد زیادی ربات معاملاتی بایننس در این صنعت وجود دارد که می توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید، که به این معنی است که شما از نظر انتخاب ضعیف هستید.

مطمئناً می‌توانید با یک ربات بایننس که نیازهای شما را برطرف می‌کند، ارتباط برقرار کنید و معاملات خود را در یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های جهان در حال حاضر در زمان سرمایه‌گذاری در ربات ارزهای دیجیتال به‌طور خودکار انجام دهید، به طوری که شما می توانید مطمئن شوید که تمام معاملات شما با موفقیت انجام می شود و شما ریسک ایمن اما حساب شده را متحمل می شوید.

کاوش در برنامه نویسی ربات های غیر متخصص از طریق جمع سپاری در شیراز

کاوش در برنامه نویسی ربات های غیر متخصص از طریق جمع سپاری در شیراز

یک مانع دیرینه برای استقرار ربات ها در دنیای واقعی نیاز مداوم به ایجاد رفتار ربات است. جمع‌آوری داده‌های از راه دور – به ویژه جمع‌سپاری – به طور فزاینده‌ای مورد توجه قرار می‌گیرد. در این مقاله، ما استدلالی را برای مقیاس‌بندی برنامه‌نویسی ربات برای جمعیت ارائه می‌کنیم و یک بررسی اولیه از امکان‌سنجی این روش پیشنهادی ارائه می‌کنیم. با استفاده از یک رابط برنامه نویسی ربات بصری خارج از قفسه، افراد غیر متخصص برنامه های ربات ساده ای را برای دو کار معمولی ربات (ناوبری و انتخاب و مکان) ایجاد کردند. برای تکمیل موفقیت آمیز برنامه ها، هر کدام به چهار کار فرعی با تعداد فزاینده ای از دستورات برنامه نویسی (تغییر if، حلقه while، متغیرها) نیاز داشتند. یافته های اولیه یک مطالعه آنلاین (N = 279) نشان می دهد که افراد غیرمتخصص، پس از حداقل آموزش، قادر به ایجاد برنامه های ساده با استفاده از یک رابط برنامه نویسی ربات شیراز  بصری خارج از قفسه بودند. ما یافته‌های خود را مورد بحث قرار می‌دهیم و راه‌های آینده را برای این خط از تحقیقات شناسایی می‌کنیم. 




1. مقدمه

همانطور که روبات ها از محیط های صنعتی کنترل شده خارج می شوند و به دنیای واقعی می روند، یک چالش مداوم نیاز به گسترش رفتار ربات برای انطباق و پاسخ به موقعیت های دنیای واقعی بدون نظارت مستمر متخصص است. به عنوان مثال، راهنمای روباتی را در نظر بگیرید که برای کار در فضایی که درها همیشه باز هستند، ساخته شده است. اگر در محیط جدیدی قرار گیرد که با در بسته مواجه می شود، ممکن است با یک مورد خرابی مواجه شود، زیرا ممکن است با دنباله درستی از اقدامات که مشخص می کند در را قبل از ادامه باز کنید، برنامه ریزی نشده باشد. تطبیق پذیری برای ربات ها برای انجام موفقیت آمیز طیف گسترده ای از وظایف بسیار مهم است و تا حد زیادی به سهولت برنامه ریزی روبات ها بستگی دارد (لوزانو-پرز، 1983).


تا به امروز، برنامه نویسی ربات در درجه اول وظیفه مهندسین بوده است که به دانش ریاضی و برنامه نویسی ربات سطح بالایی نیاز دارد. این امر تعداد برنامه های ایجاد شده و به نوبه خود تطبیق پذیری را محدود کرده است. یکی از راه‌های پشتیبانی از ربات‌های همه‌کاره، نظارت بر آن‌ها و ایجاد برنامه‌های ربات ساده در حال پرواز است که به طور بالقوه می‌تواند شامل گسترش توانایی برنامه‌نویسی روبات‌ها به افراد غیرمتخصص باشد. در حالی که یادگیری مهارت های افق کوتاه، مانند هل دادن و گرفتن اشیا، معمولاً از طریق یادگیری در مقیاس کوچک از نمایش (LfD) (Argall et al., 2009) یا کنترل مانند عملیات از راه دور، رفتار در سطح بالاتر (ترتیب اقداماتی برای انجام موفقیت‌آمیز یک کار) یا قوانین اضافی (به اتاق بعدی بروید، اما اگر در بسته است، ابتدا در را باز کنید) می‌تواند برای جمعیت مقیاس شود و مستقیماً در قالب برنامه‌های روبات ساده ارائه شود. مزیت اصلی ارائه چنین قوانین اضافی و رفتارهای سطح بالا ربات با استفاده از جمع سپاری دسترسی سریع و آسان به مجموعه بزرگی از افراد غیر متخصص است. به عنوان مثال، در یک کار انتخاب و مکان، اگر وظیفه یک ربات از برداشتن هر چیزی از سینی به برداشتن فقط اقلام صورتی تغییر کند، یک کارگر غیرمتخصص در هر نقطه از زمین و در هر زمانی از روز می‌تواند یک قانون ارائه کنید که مشخص می کند اقدامات به ترتیب و تحت چه شرایطی باید اجرا شوند (اگر آیتم صورتی است → آیتم را انتخاب کنید). بسیاری از وظایف یا قوانین ربات به دانشی نیاز دارند که معمولاً مردم دارند، مانند کارهای خانگی یا کارهای تعاملی. استفاده از crowdworkers برای نظارت بر ربات ها ممکن است مفید و کارآمد باشد، زیرا آنها می توانند تعدادی از این سناریوها را در یک زمان بدون نیاز به حضور در محل نظارت کنند.




با این حال، این روش برای استخدام افراد تازه کار به این بستگی دارد که افراد بتوانند نحوه برنامه ریزی سریع روبات های مختلف را درک کنند. ادبیات قبلی از رابط های برنامه نویسی ربات بصری برای کاهش مانع ورود برنامه نویسان تازه کار استفاده کرده است. به عنوان مثال، بسیاری از محققان محیط های برنامه ریزی بصری مبتنی بر جریان داده را برای این منظور توسعه داده اند (گلاس و همکاران، 2012؛ ساوپه و موتلو، 2014؛ الکساندروا و همکاران، 2015؛ گلاس و همکاران، 2016؛ پورفیریو و همکاران، 2018 ؛ سوگیتان و هافمن، 2019). یکی از عوامل محدودکننده رابط‌های مبتنی بر جریان داده این است که ممکن است همیشه به خوبی با حالت‌های فضایی بزرگ مقیاس نشوند (گلاس و همکاران، 2016؛ هوانگ و همکاران، 2016). این می تواند اصلاح یا حذف عناصر را دشوار کند، زیرا نمودار می تواند به سرعت به ترکیبی از عناصر و اتصالات آنها تبدیل شود (Coronado et al., 2020).


روش بالقوه دیگری که به افراد تازه کار اجازه می دهد تا برنامه نویسی ربات کنند، استفاده از رابط های مبتنی بر بلوک است (به عنوان مثال، Pot et al., 2009; Datta et al., 2012; Chung et al., 2016; Huang et al., 2016; Huang and Cakmak. ، 2017؛ Paramasivam و همکاران، 2017؛ Coronado و همکاران، 2018؛ Coronado و همکاران، 2019). ما از این آثار الهام گرفته‌ایم و علاقه‌مندیم این روش‌ها را گسترش دهیم تا به کارگران غیرمتخصص اجازه دهیم قوانین و استثنائات بیشتری را برای رفتارهای معمولی روبات‌ها ارائه کنند. در این کار، ما به جای طراحی و توسعه یک رابط جدید، بر بررسی اینکه آیا غیرمتخصصان می‌توانند برنامه‌های ربات ساده را با استفاده از یک رابط بصری خارج از قفسه بدون آموزش گسترده ایجاد کنند، تمرکز می‌کنیم. با استفاده از کارهای قبلی که بر روی طراحی رابط متمرکز شده بود، ما علاقه مندیم ببینیم که آیا چنین واسط های خارج از قفسه ای را می توان مطابق با مورد خاص برنامه نویسی ربات ما سفارشی کرد.

علاوه بر نیاز به روشی برای کاربران برای برنامه‌ریزی ربات، باید در نظر داشته باشیم که چگونه می‌توان از یک محیط مشترک از راه دور استفاده کرد. برنامه‌نویسی ملموس موقعیت‌یافته به کاربرانی که آموزش‌های کمی دارند اجازه می‌دهد تا با استفاده از بلوک‌های برنامه‌نویسی برای ارجاع اشیا، ربات‌ها را برنامه‌ریزی کنند (سفیدگر و همکاران، 2017؛ سفیدگر و چاکمک، 2018). گسترش این روش شامل بازخورد بلادرنگی بود که بر روی فضای کاری ربات پیش بینی می شد و به طور موثر توسط افرادی با تجربه برنامه نویسی ربات سنتی قبلی استفاده می شد (سفیدگر و همکاران، 2018). استنمارک و همکاران (2017) یک رابط گرافیکی با اقدامات اساسی داخلی ایجاد کرد که با کاربرانی با تجربه فنی یا ریاضی آزمایش شد تا مهارت‌های جدید ربات ایجاد کند. برخلاف این آثار، ما به جای تولید مهارت‌های جدید، جمع‌آوری قوانین اضافی برای یک ربات را بررسی می‌کنیم و توجه خود را بر روی کاربران غیرمتخصص خارج از سایت متمرکز می‌کنیم.


به عنوان اولین قدم، ما نشان دادیم که کارگران غیرمتخصص می توانند ربات ها را روی دو کار معمولی ربات پس از حداکثر 1.5 دقیقه دستورالعمل برنامه ریزی کنند. با این حال، به نظر می‌رسید که کارگران در استفاده صحیح از بلوک‌های حلقه، قرار دادن بلوک و استفاده متغیر با مشکل مواجه شوند. با بررسی اشتباهات رایج افراد و اظهار نظر پس از تکمیل کار، در مورد مسیرهای آینده برنامه نویسی ربات های غیر متخصص از طریق جمع سپاری بحث می کنیم. این مقاله مشارکت های زیر را ارائه می دهد:



1. یک روش پیشنهادی برای برنامه نویسی ربات غیر متخصص مقیاس پذیر از طریق جمع سپاری.


2. کاوش در مورد میزانی که کارگران غیرمتخصص می توانند با موفقیت برنامه های روباتی را با استفاده از یک رابط برنامه نویسی ربات بصری پس از حداقل آموزش از طریق تجزیه و تحلیل اشتباهات رایج از برنامه های ایجاد شده توسط کارگران غیرمتخصص ایجاد کنند.

2 کارهای مرتبط

هدف این کار کمک به روش های جدید برنامه نویسی ربات در مقیاس بزرگ برای کاربردهای دنیای واقعی است. همانطور که توسط لیت و همکاران اشاره شده است. (2013)، یک مانع طولانی مدت برای استقرار ربات ها در دنیای واقعی، نیاز مداوم به ایجاد رفتار ربات است. برای اینکه روبات‌ها در محیط‌های طبیعی بدون نیاز به کمک متخصص مستقر شوند، باید بتوانند دائماً رفتار (توالی) جدیدی را به مجموعه موجود خود اضافه کنند. به طور معمول، مهندسان و برنامه نویسان ربات مسئول تالیف رفتارهای ربات بوده اند، رویکردی که به خوبی به تعاملات طولانی مدت در دنیای واقعی مقیاس نمی شود (Leite et al., 2016). اخیراً، چندین مطالعه راه‌هایی را برای دسترسی بیشتر برنامه‌نویسی ربات برای افرادی با سطوح مختلف تخصص برنامه‌نویسی بررسی کرده‌اند.


ما باید بدانیم که برنامه نویسی ربات می تواند برای تازه کارها ترسناک باشد (ایزنبرگ، 1997)، به دلیل بار شناختی بالا، زبان های پیچیده و مستعد خطا (باو و همکاران، 2017). رابط های گرافیکی کشیدن و رها کردن، مانند Google's Blockly و MIT's Scratch، معمولاً برای تسهیل این فرآیند استفاده می شوند. در این رابط‌ها، بلوک‌های بصری روش‌های برنامه‌نویسی را نشان می‌دهند که می‌توانند به صورت بصری با هم جمع شوند و نیاز به نوشتن کد واقعی و مقابله با خطاهای نحوی را از بین ببرند (Trower and Gray, 2015). زبان‌های مبتنی بر بلوک به جای یادآوری واژگان برنامه‌نویسی، بر شناسایی بلوک‌ها تمرکز می‌کنند، بار شناختی را با تقسیم کد به بلوک‌های معنی‌دار کاهش می‌دهند، و مستعد خطا را کاهش می‌دهند زیرا کاربران نیازی به نوشتن کد ندارند (Bau et al., 2017).


بسیاری از محققین محیط های برنامه نویسی بصری مبتنی بر جریان را برای برنامه نویسی ربات توسعه داده اند  اما این رابط ها ممکن است همیشه به خوبی مقیاس نشوند. حالات فضایی بزرگ (گلاس و همکاران، 2016؛ هوانگ و همکاران، 2016). سیستم‌هایی مانند Blossom ، بلوک‌های تعامل (Sauppé و Mutlu، 2014) و RoboFlow (Alexandrova و همکاران، 2015) به کاربران اجازه می‌دهند الگوهای تعامل یا توالی رفتار را برای روبات‌های اجتماعی مشخص کنند. از سوی دیگر، آثار دیگر استفاده از رابط‌های کشیدن و رها کردن بصری را بررسی کرده‌اند (پات و همکاران، 2009؛ داتا و همکاران، 2012؛ چانگ و همکاران، 2016؛ هوانگ و همکاران، 2016؛ هوانگ و چاکمک، 2017 ؛ Paramasivam و همکاران، 2017؛ Coronado و همکاران، 2018؛ Coronado و همکاران، 2019). یک سری از اینها شامل CustomPrograms ، iCustomPrograms (Chung et al., 2016) و Code3  است که همگی به افراد غیرمتخصص اجازه می دهند تا یک ربات را برای انجام کارهای اجتماعی اولیه برنامه ریزی کنند. رفتارهایی با حداقل آموزش Code3 به کاربران امکان می دهد مدل هایی از اشیاء را ایجاد کنند تا از طریق نمایش رفتارهای جدید را به ربات آموزش دهند و ربات را از طریق یک رابط برنامه نویسی بصری به نام CodeIt برنامه ریزی کنند

برنامه نویسی ملموس موقعیتی به کاربران با حداقل آموزش این امکان را می دهد که ربات ها را در حالی که در زمینه وظیفه قرار دارند برنامه ریزی کنند و از بلوک های برنامه نویسی برای ارجاع اشیا استفاده کنند (سفیدگر و همکاران، 2017). گسترش این روش شامل بازخورد بلادرنگی بود که بر روی فضای کاری ربات پیش بینی می شد و به طور موثر توسط افرادی با تجربه برنامه نویسی ربات سنتی قبلی استفاده می شد (سفیدگر و همکاران، 2018).

استنمارک و همکاران (2017) یک رابط گرافیکی با اقدامات اساسی داخلی ایجاد کرد که با کاربرانی با تجربه فنی یا ریاضی آزمایش شد تا مهارت‌های جدید ربات ایجاد کند. بر خلاف این کار، ما بر روی جمع آوری رفتار ربات از اقدامات از پیش تعریف شده تمرکز می کنیم تا تولید مهارت های جدید.

کار قبلی از جمع‌سپاری برای تولید گفت‌وگوی گفتاری برای سیستم‌های مکالمه استفاده کرده است (Jurčíček و همکاران، 2011؛ ​​Lasecki و همکاران، 2013؛ Mitchell و همکاران، 2014؛ Leite و همکاران، 2016؛ Yu و همکاران، 2016؛ Guo et al. همکاران، 2017؛ کندی و همکاران، 2017؛ هوانگ و همکاران، 2018؛ جونل و همکاران، 2019)، داده های تعاملی و رفتار غیرکلامی (اورکین و روی، 2007، اورکین و روی، 2009؛ چرنوا و همکاران .، 2010؛ راسن و لوک، 2012؛ بریزیل و همکاران، 2013؛ سانگ و همکاران، 2016). با این حال، هیچ کار قبلی روشی برای جمع‌آوری رفتارهای جدید ربات برای کارهای روزمره در مقیاس بزرگ با استفاده از افراد غیرمتخصص نیمه موقعیت ایجاد نکرده است.



در مجموع، برنامه‌نویسی و جمع‌سپاری ربات غیر متخصص هر دو در تحقیقات قبلی روباتیک و تعامل انسان و ربات (HRI) مورد بررسی قرار گرفته‌اند. تا به امروز، هیچ تحقیقی این دو رویکرد را برای بررسی فرصت‌ها و چالش‌های برنامه‌نویسی ربات غیرمتخصص از راه دور در مقیاس بزرگ به عنوان روشی برای جمع‌آوری رفتار ربات ترکیب نکرده است.


3 مواد و روش ها

3.1 رابط برنامه نویسی ربات

ما یک رابط برنامه نویسی بصری بر اساس Scratch MIT ساختیم (رزنیک و همکاران، 2009)، یک ابزار برنامه نویسی ربات با قابلیت کشیدن و رها کردن بصری و قابل دسترس با استفاده از یک زبان همه منظوره که کار قبلی برای افراد غیر متخصص اثربخشی را نشان داده است (مالان و لایتنر، 2007). همانطور که قبلاً بحث شد، برنامه نویسی بصری یک ابزار محبوب برای برنامه نویسی غیر متخصص است و به ویژه با برنامه نویسی ربات ما از طریق موارد استفاده جمع سپاری مطابقت دارد زیرا امکان برنامه نویسی ربات بصری و غیر متخصص را بدون نیاز به آموزش گسترده فراهم می کند.


ما رابط اصلی Scratch را تطبیق دادیم تا به کارگران خود یک رابط تمیز متناسب با وظیفه برنامه نویسی روبات فعلی ارائه دهیم (شکل 1 را ببینید). این رابط بلوک‌های کد از پیش تعریف‌شده‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد که می‌توانیم به طور انعطاف‌پذیر برای هر کار تعریف کنیم. ما مجموعه ای از بلوک ها را برای آزمایش عبارات برنامه نویسی مورد نظر تعریف کردیم. بلوک ها و عملکردهای غیر مرتبط با کار حذف شدند. بلوک ها را می توان به فضای کاری کشیده و به هم متصل کرد تا برنامه ای را تشکیل دهد که رفتار ربات مورد نظر را ایجاد کند. برنامه را می توان با کلیک بر روی نماد پرچم سبز آزمایش کرد و اجرای برنامه را می توان با کلیک بر روی دکمه توقف قرمز متوقف کرد. هنگامی که یک برنامه آزمایش می شود، مرحله (شکل 1C را ببینید) خروجی برنامه را تجسم می کند. برای هر برنامه نادرست، پیام های خطای ساده نشان می دهد که چه چیزی نادرست است و کاربر را تشویق می کند تا دوباره امتحان کند. برای کار انتخاب و مکان، ما یک ربات متحرک سه بعدی ایجاد کردیم که بازوهای خود را برای نشان دادن چیدن و قرار دادن سیلندرها حرکت می داد. برنامه مبتنی بر وب در اکثر مرورگرهای وب استاندارد اجرا می شود.

کارگران پلتفرم جمع‌سپاری Amazon Mechanical Turk (AMT) از طریق Human Intelligence Task (HIT) ما با این مشکل آشنا شدند که حاوی دستورالعمل‌ها، پیوند به برنامه وب با رابط برنامه‌نویسی بصری ما، پرسشنامه و آپلود فایل بود. هنگامی که برنامه وب در مرورگر وب کارگر باز بود، جلسه، از جمله حرکت مکان نما و کلیک های ماوس، روی صفحه ضبط شد و برای تجزیه و تحلیل کیفی ذخیره شد. از کارگران خواسته شد که برنامه خود را دانلود کرده و سپس آن را برای عبور از HIT در سرور ما آپلود کنند. این به ما فرصت داد تا هم روند مستمر برنامه‌نویسی کارگران و هم برنامه تمام شده را تحلیل کنیم.


3.2 وظایف برنامه نویسی ربات

این دو وظیفه با تحقیقات قبلی در مورد برنامه‌نویسی ربات مشخص شده‌اند. یکی از کارها یک کار ناوبری است (شکل 2 را ببینید) که در آن ربات باید به مکان های از پیش تعریف شده حرکت کند، با الهام از هوانگ و همکاران. (2016). وظیفه دیگر یک کار انتخاب و مکان است (شکل 3 را ببینید)، که در آن ربات باید سیلندرهایی را مانند سفیدگر و همکارانش روی هم قرار دهد. (2017). اینها کارهای معمولی هستند که احتمالاً یک ربات باید رفتار خود را بر اساس محیط خاصی که در آن مستقر شده است (مانند کارخانه های مختلف، خانه و غیره) تطبیق دهد. با این حال، همانطور که قبلا ذکر شد، مورد استفاده برنامه‌نویسی ربات جمع‌سپاری ما با این دو کار نشان داده شده است، اما محدود به آن نیست.

3.2.1 وظیفه ناوبری

در کار فرعی بلوک‌های وظیفه ناوبری، کارگران با استفاده از بلوک‌های موجود برنامه‌ای ساختند (شکل 4 را ببینید) تا ربات [واقع در (1) در شکل 2]: 1) به ایستگاه شارژ خود که در راهرو قرار دارد حرکت کند. 2) باتری آن را شارژ کنید. و 3) به اتاق نشیمن برگردید. این ربات فقط می‌توانست بین اتاق‌هایی حرکت کند که در مجاورت یکدیگر بودند و باتری آن در حین کار تخلیه می‌شد. در کار فرعی شرطی، گربه ای را معرفی کردیم [واقع در (2) در شکل 2] که به طور تصادفی ظاهر می شود و درب آشپزخانه به راهرو را مسدود می کند. این در دستورالعمل ذکر نشده است. در دنیای واقعی، تغییرات ناگهانی در محیط ممکن است باعث شود ربات ها در یک کار شکست بخورند. به عنوان مثال، ربات ممکن است وقتی گربه راهش را می بندد گیر کند. همانطور که در مقدمه به عنوان مثال ذکر شد، این می تواند یک در بسته نیز باشد. در این مورد، کارگران می توانند از یک شرطی برای تعیین دنباله ای از اقداماتی که ربات باید برای ادامه انجام دهد، استفاده کنند. در اینجا، آنها می توانند مشخص کنند که اگر گربه در را مسدود کرد، ربات باید "گربه را حرکت دهد" [نگاه کنید به (2) در شکل 4]. در زیرکار حلقه، ربات باید «تا زمانی که شارژ کامل شود» شارژ می‌شد، و ما یک بلوک حلقه را معرفی کردیم [به (3) در شکل 4 مراجعه کنید] که هر کدی را که در داخل آن قرار داده شده بود تا زمانی که شرط برآورده شود، تکرار می‌کرد. در نهایت، در زیرکار متغیر، هم شرطی و هم حلقه ثابت می ماندند، اما متغیرها باید برای تعیین شرایط این بلوک ها استفاده می شدند. به عنوان مثال، "تکرار تا زمانی که کاملاً شارژ شود" به "تکرار تا زمان نگه‌دارنده مکان" تغییر کرد، که در آن متغیری می‌تواند در داخل نگهدارنده قرار گیرد [به شکل 4(4) مراجعه کنید].