شغل و حرفه های دکوراسیون داخلی و نقشه کشی ساختمان

معرفی مشاغل و کسب کار های مربوط به ساختمان و دکوراسیون داخلی در شهر شیراز و همچنین نمای ساختمان، کابینت آشپزخانه، کناف ایران و طراحی دکور داخلی

شغل و حرفه های دکوراسیون داخلی و نقشه کشی ساختمان

معرفی مشاغل و کسب کار های مربوط به ساختمان و دکوراسیون داخلی در شهر شیراز و همچنین نمای ساختمان، کابینت آشپزخانه، کناف ایران و طراحی دکور داخلی

از پلی اورتان( پلی یورتان) در صنعت ساختمان چه میدانید؟

کاربرد پلی یورتان در صنعت ساختمان

پلی یورتان در شیراز  یکی از پرکاربردترین مواد پلیمری در صنایع مختلف می باشد. پلی یورتان که ویژگی اصلی آن قابلیت استفاده در حالت های مایع و جامد می باشد، امروزه در ساختمان سازی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا در ابتدا با این ماده پلیمری به صورت کامل آشنا شویم، سپس از کاربردهای مختلف آن در ساختمان سازی مطلع شویم.


پلی یورتان چیست؟

این ماده برای اولین بار توسط ” اوتو بائر ” کشف شد. عموما به پلیمرهایی که دارای پیوند یورتانی باشند پلی یورتان گفته می شود که از واکنش پلی یول و ایزوسیانات تشکیل شده است. ایزوسیانات ها که برای واکنش نیازی به افزایش دما ندارند می توانند در دمای محیط واکنش را صورت دهند و پس از انجام واکنش به ساختاری پایدار می رسند. این نوع از پلیمرها می توانند در اشکال مختلفی مانند فرآورده های فوم، الاستومرها، پودر، مایعات و امولسیون و به طور کلی هر ماده ای که دارای هیدروژن فعال باشد، تولید شوند. بنابراین اگر صحبتی از این مواد شود می توان گونه های بی شماری از آن ها را مثال زد. امروزه پلی یورتان ها کاربردهای فراوانی دارند. در تولید فوم های نرم وسفت، الاستومرها، چسب ها، روکش ها و پایه های رنگی به کار گرفته می شوند.


گچ بری پیش ساخته پلی یورتان

یکی از کاربردهای پلی یورتان در ساختمان ساخت گچ بری پیش ساخته و ابزار دکوراتیو می باشد. گچ بری های پیش ساخته پلی یورتان نوعی از گچ بری های آماده هستند که جنس آن ها از فوم فشرده شده می باشد که یک روکش پی وی سی بر روی سطح آن کشیده شده است. همچنین به دلیل وزن بسیار سبکی که دارند، بر روی سطوح رابیتس کاری و کناف قابل نصب هستند. گچ بری های پیش ساخته بر روی کلیه سطوح از جمله گچ، سیمان، سنگ، کاشی، فلز، چوب، کابینت و همچنین سقف های کاذب قابلیت نصب دارند.پلی یورتان ها به دلیل ضریب هدایت حرارتی بسیار پایینی که دارند در موارد عایق کاری در ساختمان نیز بسیار پرکاربرد می باشند.


اگر قصد تعمیر یا بازسازی منزل را دارید و نمی خواهید تخریبی را انجام دهید می توانید به راحتی و با حفظ شرایط داخلی بنا، با استفاده از ابزار دکوراتیو کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. شما با استفاده از قاب سازی بر روی سقف، دیوار و یا درب ها از یک سو، و نصب قاب های مدور سقفی و قرنیز از سوی دیگر، می توانید تجربه ای متفاوت از یک تغییر دکوراسیون به سبک محصولات پلی یورتان را امتحان نمایید.


مزایای گچ بری پیش ساخته

از مزایای گچ بری پیش ساخته پلی یورتان می توان به زیبایی و سبکی آنها اشاره کرد. از دیگر مزایای آن می توان به سرعت در اجرا، طرح ها و رنگ های متنوع، قابل اجرا بر روی هر سطح، وزن پایین و کاهش وزن مرده ساختمان، قیمت مناسب، امکان عبور تجهیزات ساختمانی مانند لوله و سیم کابل از داخل آن، قابلیت اجرای سیستم های هالوژنی نور مخفی، اپن آشپزخانه و همچنین حمل و نقل آسان، قابلیت ترمیم مجدد، قابلیت رنگ پذیری بالا، نصب آسان و سریع که به وسیله میخ و چسب مخصوص انجام می شود، اشاره نمود.


منبع: ویکی پدیا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد