شغل و حرفه های دکوراسیون داخلی و نقشه کشی ساختمان

معرفی مشاغل و کسب کار های مربوط به ساختمان و دکوراسیون داخلی در شهر شیراز و همچنین نمای ساختمان، کابینت آشپزخانه، کناف ایران و طراحی دکور داخلی

شغل و حرفه های دکوراسیون داخلی و نقشه کشی ساختمان

معرفی مشاغل و کسب کار های مربوط به ساختمان و دکوراسیون داخلی در شهر شیراز و همچنین نمای ساختمان، کابینت آشپزخانه، کناف ایران و طراحی دکور داخلی

3 شغل توسعه دهنده وب رمزگشایی شده: Front-End در مقابل Back-End در مقابل Full Stack در شیراز

برنامه نویس front-end در شیراز چیست؟

قسمت جلویی یک وب سایت بخشی است که کاربران با آن تعامل دارند. همه چیزهایی که هنگام حرکت در اینترنت مشاهده می کنید، از فونت ها و رنگ ها گرفته تا منوهای کشویی و اسلایدرها، ترکیبی از HTML، CSS و جاوا اسکریپت است که توسط مرورگر رایانه شما کنترل می شود.

وب سایت ها در حال حاضر یک جزء حیاتی برای هر کسب و کاری برای ماندن در رقابت هستند. و از آنجایی که روند توسعه وب و بهترین شیوه ها عملاً با فصل تغییر می کند، هیچ کمبودی برای توسعه دهندگان وجود ندارد.

اما چگونه می‌دانید که دقیقاً چه نوع کار توسعه وب را باید جستجو و آموزش دهید؟ اگر در سایت‌های فهرست کار جستجو کرده باشید یا دوره‌های آنلاین را مرور کرده باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که توسعه وب به سه تمرکز اصلی تقسیم می‌شود: front-end، back-end و full stack.



مهارت ها و ابزارهای مورد نیاز برای توسعه Front-End سایت در شیراز

توسعه دهندگان فرانت اند مسئول کدهای رو به روی کاربر وب سایت و معماری تجارب کاربر همهجانبه آن هستند. برای اجرای این اهداف، توسعه دهندگان فرانت اند باید در سه زبان اصلی مهارت داشته باشند: HTML، CSS، و برنامه نویسی جاوا اسکریپت.

علاوه بر تسلط بر این زبان‌ها، توسعه‌دهندگان فرانت‌اند باید با چارچوب‌هایی مانند Bootstrap، Foundation، Backbone، AngularJS، ReactJs و EmberJS آشنا باشند، که محتوای عالی را بدون توجه به دستگاه تضمین می‌کنند، و کتابخانه‌هایی مانند jQuery و LESS. کد بسته را به یک فرم مفیدتر و صرفه جویی در زمان تبدیل کنید.

بسیاری از فهرست‌های شغلی توسعه‌دهنده فرانت‌اند نیز نیاز به تجربه با Ajax دارند، تکنیکی که به طور گسترده برای استفاده از جاوا اسکریپت استفاده می‌شود که به صفحات اجازه می‌دهد با دانلود داده‌های سرور در پس‌زمینه به‌صورت پویا بارگیری شوند.

یک توسعه دهنده front-end مسئول طراحی داخلی خانه ای است که توسط یک توسعه دهنده Back-end ساخته شده است.

با استفاده از این ابزارها، توسعه‌دهندگان فرانت‌اند از نزدیک با طراحان یا تحلیل‌گران تجربه کاربر همکاری می‌کنند تا ماکت‌ها یا وایرفریم‌ها را از توسعه تا تحویل بیاورند. توسعه‌دهندگان قدرتمند جلویی نیز می‌توانند به‌طور دقیق مسائل خاص در تجربه کاربر را شناسایی کرده و توصیه‌ها و راه‌حل‌های مدون را برای تأثیرگذاری بر طراحی ارائه دهند.

همچنین مهم است که به طور روان با سایر تیم ها در سراسر کسب و کار شریک شوید تا اهداف، نیازها و فرصت های خاص را درک کنید و سپس آن دستورالعمل ها را اجرا کنید.

این مسئولیت بسیار زیادی است، اما می تواند بسیار مفید باشد. مایکی ایلاگان، یک توسعه‌دهنده فرانت‌اند با هشت سال تجربه، می‌گوید: «من یک فرد فنی هستم، اما هنوز هم یک فرد بصری هستم، و اینکه بتوانم آنچه را که در پلتفرم‌های دیجیتال می‌بینیم و با آن تعامل داریم از طریق نشانه‌گذاری و کد، دستکاری کنم. . "تا آن نقطه، من دوست دارم بتوانم بر رابط کاربری، جنبه های یک برنامه یا وب سایتی که کاربر با آن تعامل دارد و می بیند، تاثیر بگذارم."

در کل، یک توسعه دهنده جلویی مسئول طراحی داخلی خانه ای است که توسط یک توسعه دهنده بک اند ساخته شده است. سلیقه و سبک دکوراسیون توسط صاحب خانه دیکته می شود. همانطور که گرگ ماترانگا، مدیر بازاریابی محصول در Apptix، در مورد تیم توسعه دهندگان جلویی و بک‌اند که تحت نظارت او است، گفت: «توسعه‌دهندگانی که در قسمت جلویی کار می‌کنند، گاهی از کاری که انجام می‌دهند هیجان‌زده‌تر هستند، زیرا واقعاً این کار را انجام می‌دهند. می توانند از خلاقیت خود استفاده کنند."


Front-End در مقابل Back-End: تفاوت چیست؟

از کسانی که طراحی گرافیک را دوست دارند و می‌خواهند اشتیاق خود را یک گام فراتر بردارند، خلاقیت‌های بصری خود را در رابط صفحه وب آزاد کنند، تا کسانی که دوست دارند در زیر شکم پایگاه‌های داده، APIها یا کاوش در عملکردهای داخلی سرورها جستجو کنند. به عبارت دیگر، همه چیزهایی که کاربران نمی بینند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است کسی بخواهد یک توسعه دهنده وب شود.

به این ترتیب، بسته به آنچه که ترجیح می دهند روی آن کار کنند، ممکن است در قسمت جلویی یا بک اند تخصص داشته باشند. اگرچه فناوری به طور مداوم در حال تکامل است و رابطه بین این دو اصطلاح دائماً در حال تغییر است و ایجاد آن دشوار است، هنوز یک تفاوت مهم و ذاتی وجود دارد که آنها را از هم جدا می کند.

مهارت‌های مورد نیاز برای هر دو طرف اغلب با هم همپوشانی دارند و زبان‌های برنامه‌نویسی همه‌منظوره و همه‌منظوره در همه زمینه‌ها محبوب‌تر می‌شوند، اما توسعه‌دهندگان فرانت‌اند و بک‌اند از مجموعه‌های متضادی از مهارت‌ها استفاده می‌کنند و آن‌ها را به روش‌های مختلف به کار می‌گیرند، و اهداف کاملاً متفاوتی را دنبال می‌کنند. اولویت های. چشم انداز همه چیز است!


توسعه Front-end: فناوری با آرایش آن

همانطور که از نام آن پیداست، توسعه front-end سایت شامل پیکربندی و طراحی هر چیزی است که وب گردها هنگام استفاده از یک وب سایت یا برنامه می بینند. این جنبه بصری کار است که تمایل به جذب توسعه دهندگانی دارد که علاقه زیادی به طراحی گرافیک دارند. وظیفه این توسعه دهندگان ایجاد رابط هایی است که کاربران آن را به همان اندازه که بصری می دانند جذاب بدانند و تجربه کاربر را بسیار لذت بخش تر می کند.

به این ترتیب، توسعه دهندگان از سه ابزار اصلی استفاده می کنند که عبارتند از HTML، CSS و JavaScript. دومی در حال به دست آوردن جایگاه بیشتر و بیشتری در توسعه front-end و back-end سایت در شیراز بوده است و جایگزین فناوری های دیگری مانند JQuery شده است که در حال منسوخ شدن است. فریم‌ورک‌های دیگری حتی در جاوا اسکریپت ایجاد شده‌اند، مانند React و Angular، که کار یک توسعه‌دهنده را تسهیل می‌کنند و می‌توانند مؤلفه‌هایی ایجاد کنند که بعداً در سایر مناطق پلتفرمی که می‌سازند تکرار شوند.

توسعه Front-end اغلب به طور انحصاری فنی در نظر گرفته می شود، اما برخی از مناطق دارای یک جزء طراحی گرافیکی قوی هستند. مانند متخصصان UX/UI، برخی از توسعه دهندگان فرانت اند در ابزارهای دیگری که به طور سنتی توسط توسعه دهندگان استفاده نمی شود، مانند برنامه های ویرایش تصویر (یک مثال ممکن است Photoshop باشد)، یا پلتفرم هایی مانند Figma یا Sketch که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا نمونه های اولیه، پیش نمایش را ایجاد کنند، مهارت دارند. قبل از نهایی کردن توسعه، از طریق پلتفرم پیمایش کنید و مفاهیم مختلف را آزمایش کنید.

اگرچه طراحی UX و UI حوزه های کاملاً تعریف شده ای هستند که نباید با توسعه front-end اشتباه گرفته شوند، همپوشانی قابل توجهی بین هر دو وجود دارد. توسعه نرم افزار شامل زمینه ها و عملکردهای بی پایان است. توسعه‌دهندگان به‌جای انتخاب سخت بین تعدادی از عناوین شغلی تعریف‌شده، آزادی بی‌نظیر برای ساختن مشخصات مهارتی خود و ایجاد مسیر حرفه‌ای منحصربه‌فرد خود دارند.

به‌عنوان یک توسعه‌دهنده فرانت‌اند، وظیفه شما این است که از همه این فناوری‌ها و زبان‌ها برای ساختن تصاویر و طراحی اپلیکیشن یا وب‌سایت مورد نظر استفاده کنید تا در نتیجه حس خاصی را در بین کاربران ایجاد کنید تا تجربه لذت‌بخش و یکپارچه را پیدا کنند. ، و می خواهم برگردم. این شاهکار آسانی نیست.




توسعه Back-end: ساخت معماری در شیراز

توسعه دهندگانی که تخصص در توسعه back-end سایت در شیراز را انتخاب می کنند، اغلب آنهایی هستند که ترجیح می دهند پایگاه داده ها را پیکربندی کنند و نحوه بهینه سازی عملکردهای وب سایت، مانند عملکرد سرور (به گونه ای که بتوانند به اندازه کافی حجم کار را مدیریت کنند)، یا از منابع خارجی مانند شخص ثالث استفاده کنند. API ها در نهایت، این توسعه‌دهندگان با هر چیزی که از دید کاربرانی که از یک وب‌سایت یا برنامه بازدید می‌کنند پنهان است و داده‌های خود را برای ثبت‌نام یا خرید از آن پلتفرم ارائه می‌کنند، سروکار دارند.

توسعه دهندگان Back-end از بسیاری از زبان های برنامه نویسی مختلف در زندگی روزمره خود استفاده می کنند، از PHP گرفته تا Ruby، Python، Java یا حتی JavaScript. وظیفه آنها اطمینان از عملکرد روان وب سایت ها و بهبود زمان پاسخگویی آنهاست. با WORD Web3 و انتقال از صفحات وب و برنامه های ساده و ایستا به وب سایت های پیچیده تر و پویاتر که به منابع بیشتری وابسته هستند و نیاز به به روز رسانی مداوم دارند، مسئولیت ها و نفوذ توسعه دهندگان بک اند افزایش یافته است. علاوه بر این، آن‌ها معمولاً هم در پایگاه‌های داده رابطه‌ای مانند MySQL یا Oracle و هم در پایگاه‌های داده غیرمرتبط مانند MongoDB مهارت دارند.

توسعه کامل پشته: بهترین های هر دو جهان!

آیا نمی توانید بین توسعه front-end و back-end سایت در شیراز یکی را انتخاب کنید؟ تو اولین نفر نیستی اگر از طراحی رابط به اندازه حوزه‌هایی مانند مدیریت داده لذت می‌برید، می‌توانید مسیر شغلی خود را به سمت یک شغل در توسعه کامل پشته هدایت کنید. اگرچه هنوز شک و تردیدهایی در مورد این پروفایل ها وجود دارد، با توجه به اینکه متخصص شدن و متخصص شدن در این زمینه بهتر است، حقیقت این است که شرکت ها به طور فزاینده ای در حال سرمایه گذاری در توسعه دهندگان full stack هستند که درک کاملی از حوزه های مختلف دارند و قادر به ارائه هم برای رابطی که در مرورگر نمایش داده می شود و هم زیرساخت پنهان زیر سطح.

اگر مهارت ها و توانایی ها و همچنین کنجکاوی وحشی مورد نیاز برای به دست آوردن تخصص حرفه ای در توسعه Back-end و Front-end سایت در شیراز را دارید، ممکن است انتخاب کنید که برای Bootcamp توسعه وب در Ironhack ثبت نام کنید. شما در مورد فن آوری های پیشرفته مورد استفاده در هر دو توسعه front-end، مانند HTML5، Canvas، جاوا اسکریپت یا React، و توسعه back-end خواهید آموخت. با Node.js آشنا شوید. یاد بگیرید که چگونه سرورها را با Express یا پایگاه های داده با MongoDB پیکربندی کنید. همه این مهارت‌ها توسط شرکت‌های فناوری بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند، و زمانی که به بازار کار و دنیای توسعه دسترسی پیدا می‌کنید، به شما برتری می‌دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد